سلام هنوز کلمه وصل نشده رو یاه ست خبر ندارین کی وصل میشه حداقل ماه رمضان وصل میشد فیض میبردیم
پاسخ : علیکم السلام خواهر گرامی مونس ، تا جایی که اطلاع دارم هنوز شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست وصل نشده و از استاد عزیزم آقای ملازاده که در شبکه جهانی توحید داره فعالیت میکنه شنیدم که گفت به محض اینکه مشکل مالی شبکه جهانی کلمه حل بشه دوباره شبکه جهانی کلمه بر ماهواره یاه ست نیز ان شاء الله فعالیتش را شروع میکنه و همان طور که میدانی ماه پر برکت رمضان ماه ویژه ای هست برای اجابت دعا ، پس خواهر گرامی مونس در این ماه مبارک رمضان به درگاه الله متعال دعا کن که مشکل مالی شبکه جهانی کلمه نیز حل بشه و فکر کنم در حال حاضر بر ماهواره هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیتش را داره ادامه میده و من به دلیل اینکه دیش ماهواره ام از هاتبرد دچار مشکل فنی شده به خوبی خبر ندارم که در هاتبرد شبکه جهانی کلمه هنوز فعالیت داره یا نه و خواهر گرامی مونس به محض اینکه دوباره ان شاء الله اطلاعاتی جدید پیدا کردم در مورد فعالیت شبکه جهانی کلمه در وبلاگم به اشتراک میگذارم و شما خواهر گرامی مونس مثلا از طریق آدرس صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز هر روزانه میتوانی پیگیری کنی چون بارها دیدم که در صفحه ی اینستاگرام شبکه جهانی کلمه نیز مسئولان شبکه اطلاع رسانی میکنند در مورد وضع شبکه و غیره و این آدرس اینستاگرام شبکه جهانی کلمه هست : https://www.instagram.com/kalemehtv/
سلام ممنونم از کامنت شما
پست های بسیار خوبی نوشتی ،
و اینکه دوست عزیز همیشه شعیه و سُنی با همدیگه بحث داشتن ،،، ولی مهم اینکه هر دو طرف بتونن به باور های هم احترام بذارن ، و کاش یه روز اینجور بشه ..
پاسخ : علیکم السلام برادر عزیز ، و ممنونم که به وبلاگم سر زدی و برادر عزیز میخوام به شما بگم وقتی آخوندهای ظالم شیعه به مقدسات ما اهل سنت احترام نمیگذارند و به الله متعال و به رسولش حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به اصحاب حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و به همسران حضرت محمد صلی الله علیه وسلم و کلاً به دین مبین اسلام توهین و لعن میکنند پس ما اهل سنت باید از عقیده های خود دفاع کنیم و فکر میکنم شما برادر عزیز یکی از نفرات مردم شیعه هستی و وقتی مثلاً برای خواندن نماز جماعت به مسجد میروی بعدش احتمالاً بعضی وقت ها پای حرفای آخوندهای ظالم مینشینی و آخوندهای ظالم شیعه بدعت های زیادی در دین مبین اسلام وارد کرده اند و به اهل بیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم نسبت میدهند و به الله متعال گناه کبیره ی شرک و .... را انجام میدهند و در بین ما اهل سنت نیز شنیده ام و دیده ام که کسانی هستند که کارهای شرک آمیز و بدعت انجام میدهند و در کل میخوام بگم بیاییم مسلمان واقعی باشیم
1 : عَنْ اَبِی هُرَیْرَةَ رضی الله عنه قَالَ قَالَ رَسُوْلُ الله ( ص ) مَنْ اٰتَاهُ اللهُ مَالاً فَلَمْ یُئَودَ زَکٰوتَه مُثِلَ لَه ، مَالُه ، یَوْمَ الْقِیٰمَةِ شُجَاعًا اَقرَعَ لَه ، زَبِیْبَتَانِ یُطَوَّقُه ، یَوْمَ الْقِیٰمَةِ ثُمَّ یَاخُذُ بِلِهْزِمَتَیْهِ یَعْنِی شِدْقَیْهِ ثْمَّ یَقُوْلُ اَنَا مَالٰکَ اَنَا کَنْزُکَ ثُمَّ تَلَا ( وَ لَا یَحْسَبَنَّ الَّذِیْنَ یَبْخَلُوْنَ ... ) ( رواه البخاری کذافی المشکٰوة و قدروی من مسند ثوبان و ابن مسعود و ابن عمر بمعناه فی الترغیب )
1 : ابوهریره ( رض ) می فرماید که رسول اکرم ( ص ) ارشاد فرمودند : هر شخصی که الله جل جلاله به او مال داده باشد و او زکات آنرا ادا نکند ، آن مال در روز قیامت به چنان ماری تبدیل میشود ، که کچل است و بر چشم های او دو نقطه ی سیاه می باشد سپس آن مار در گردن او مانند طوق انداخته میشود ، بعداً هر دو فَک او را گرفته و می گوید : من مال تو هستم ، من خزانه ی تو هستم ، بعد از آن رسول الله ( ص ) ( در تأیید این ) آیه ( وَ لَا یَحْسَبَنَّ الَّذِیْنَ یَبْخَلُوْنَ ... ) را تلاوت فرمودند .
توضیح : این آیه ی مبارکه با ترجمه در شماره 3 فصل دوم گذشته است . یک صفت آن مار شجاع گفته شد . بعضی علما از آن ، مار نر را مراد گرفته اند . بعضی گفته اند که ، شجاع به همان ماری گفته می شود که بر دُم خود راست ایستاده و مقابله کند ( فتح الباری ) و صفت دوم مار این بود که کچل است و کچل به این خاطر گفته شد ، که آن مار خیلی زهر دارد و به سبب شدّت زهر ، موهای سرش می ریزد و صفت سوم آن مار را چنین بیان فرمودند : " بر چشم های آن دو نقطه ی سیاه می باشد " ، بودن دو نقطه ی سیاه هم علامت زیادی زهر است . عمر این نوع مار هم زیاد است و بعضی علما به جای دو نقطه ، ترجمه ی آن را کف دو گوشه ی دهان مار بیان کرده اند که از کثرت زهر پیدا می شود . و بعضی از علما گفته اند ، آن دو دندانی است که از دو طرف دهانش آویزان هستند . ( فتح الباری )
در این حدیث پاک در صورت ندادن زکات ، مال تبدیل به مار شده و مانند طوقی بر گردن او انداخته می شود و در حدیث قبلی گرم شدن بر آتش و داغ دادن ، گذشته است و این هر دو نوع عذاب در دو آیه ی قرآن مجید هم آمده اند و هر دو آیات در ذیل آیات فصل دوم گذشته اند . در هر دو نوع عذاب اشکالی وجود ندارد ممکن است بر حسب اوقات مختلف فرق کند و یا بر حسب اختلاف انواع مال و بر حسب افراد مختلف این هر دو نوع عذاب می توانند جمع شوند . حضرت شاه ولی الله در " حجة الله البالغه " می فرمایند : رابطه ی بین مار و دنبال کردن او و گرم شدن قطعات و داغ داده شدن ، به این خاطر است که اگر انسان با مال به طور کلی محبت داشته باشد و با جزئیات آن محبت نداشته باشد ، این مال او تنها یک چیز ، یعنی مار شده و به دنبال او می افتد . و کسی که با جزئیات مال محبت دارد و درهم و دینار را حساب کرده ، نگه میدارد و هر چه بدست می آورد آنرا تبدیل به درهم و دینار کرده و جمع کند مال او تبدیل به سنگ شده و بوسیله آن داغ کرده می شود .
در حدیثی است ، هر کس بعد از خود خزانه ی را بگذارد ، آن مال در روز قیامت به شکل یک مار کچل دو نقطه دار شده و دنبال شخص می افتد . او وحشت زده ، می گوید : تو چه بلایی هستی ؟ او می گوید من همان خزانه ی تو هستم که تو آن را بعد از خود گذاشته و آمدی . آن مار اوّل ، دست های او را می خورد و سپس تمام بدن او را می خورد . ( ترغیب ) در عذاب های قیامت به کثرت این چیزها به وقوع می پیوندد ، هر شخصی که به سبب عذابی ریزه ریزه و قطعه قطعه شود دوباره برای مسلّط شدن عذاب بر او ، به حالت اوّل خود برگشته و همان عذاب تکرار می شود .
2 : عَنْ عَبْدِاللهِ بْنِ مَسْعُوْد ( رض ) قَالَ مَنْ کَسَبَ طَیِبًا خَبَّثَه ، مَنْعُ الزَّکٰوةِ وَ مَنْ کَسَبَ خَبِیْثًا لَمْ تُطیِبْهُ الزَّکٰوة ، ( رواه الطبرانی فی الکبیر موقوفًا باسناد منقطع کذافی الترغیب )
حضرت عبدالله بن مسعود ( رض ) می فرمایند : هر شخصی که مال پاک ( حلال ) کسب کند ، ادا نکردن زکات ، این مال را ناپاک می کند و آن شخصی که مال حرام کسب می کند ، ادا کردن زکات ، آن را پاک نمی کند .
توضیح : چقدر وعید سختی است آن مالی را که با زحمت زیاد و جانفشانی کسب کرد و اهتمام حلال و حرام آن را نموده به سبب اندکی بُخْل ، یعنی اهتمام نکردن ادای زکات آن ، تمام آن مال نزد الله جل جلاله ناپاک می شود . در حدیثی ارشاد رسول الله ( ص ) وارد شده است ، هر شخصی که از راه حرام مال کسب کند ، سپس آنرا صدقه کند در این برای او هیچ ثوابی نیست و وَبال آن بر سر او می باشد . ( ترغیب ) یعنی عذاب کسب حرام برای او باقی می ماند و از آن صدقه هیچ ثوابی هم به او نمی رسد .
منبع مطلب : کتاب فضائل صدقات